Tusen bilder sier mer enn tusen ord

StopMotionAnimation

Stop motion-filmer er noe som fascinerer meg.  Det er visstnok såre enkelt å lage også. Hold utløserknappen inne og sveip over omgivelsene du  vil ta bilde av, og vips så har du starten på en StopMotion animasjon.

Ikke trenger du spesielt dyrt utstyr heller, kun et digitalkamera som har mulighet for det som kalles Burst. Bilder tatt så lenge du holder knappen inne.

Men det som er vanskelig er selvfølgelig å lage GODE stopmotion animasjoner. Jeg tok selv 2500 bilder fra ferien i sommer. Ikke kan jeg videoredigering og ikke er jeg spesielt god til å ta bilder heller, men jeg skal se om jeg ikke for lagt ut det jeg får til. Rundt jul engang.

Her derimot kommer tre veldig bra, laget av andre.

Den siste får jeg ikke lagt inn. Men den er også veldig bra. Ta en titt på linken her

2 thoughts on “Tusen bilder sier mer enn tusen ord

  1. j.rummel sier:

    den harder better faster saken fra London var helt mad. sugerende og j*** nice. klisje, men som å være på droger.

  2. Aleksander Hoel sier:

    Den er helt konge. Fikk det ikke helt til i istopmotion, men får knote meg fram litt. HarderBetter.. er inspirasjonskilden

...

